Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...

Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...
Jumpa lagi...

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%
Klik pada gambar. Belian melalui 'online' untuk diskaun hebat. sehingga 4 september 2011

Ulasan Buku, Klik pada tajuk BERITA HARIAN

Facebook : Nama penuh saya. Noor Arbaiah Ismail (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je)
Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian.
Rahsia DC : klik pada tajuk Rahsia dalam DC.
Petikan : Bab 1 lihat Bab 1:Lukhman Hakim.. (keseluruhan)
Bab-bab lain, petikan bab 2, 3....

Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 Bintang:)***** Harga diskaun - 35% @karnaDya online sales. (hanya RM 12.35) SEKARANG!!


























Followers

Link kepada Info saya

Link kepada Info saya
Klik pada imej

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..
Sila klik @ gambar

Novel ketiga -Jun 2011

Novel ketiga -Jun 2011
Purnama Merindu

Gambar lokasi dalam novel.. Petikan Bab dari DC

Sila ke Facebook saya.. Lihat album : NOVEL DIMENSI CINTA-LOKASI CINTA...TQ Petikan keseluruhan Bab 1: lihat Bab Lukhman Hakim.. terdapat juga petikan bab2 lain, sila lihat petikan bab 2, 3...

DC boleh dibeli dari... dapatkan 35% diskaun melalui pesanan online KarnaDya.. RM 13.35

KARNADYA - ONLINE SALES, diskaun 20-35%

POPULAR BOOKSTORE

KUNIKURIYA,KLCC

MPH BOOKSTORE

Kedai Buku Muslim dan Minerva (jalan Tunku Abdul Rahman) diskaun 20%

BROWN BLACK BLUES,Sri Hartamas.

BARKAT STORE,Berdekatan Kamdar,Langkawi.


Popular Posts

Komentar

Grab This Widget

Tuesday, September 28, 2010

.Aznisyah

   Jika anda telah membaca DC, saya pasti ada akan terpesona dengan watak Aznisyah. Kak Az seperti yang digelar oleh Lukhman, salah satu watak utama. Aznisyah dalam DC adalah seorang setiausaha yang juga seorang ibu pertengahan usia 40-an, sangat kuat bekerja, bertanggungjawab sebagai seorang ibu, islamik, sangat positif orangnya. Dia juga seorang yang sangat memahami 'konsep cinta', bagaimana memahami akan sikap bossnya, Lukhman Hakim yang seolah mahu 'melarikan diri' setelah terjatuh cinta kepada wanita yang sama, Suraya.

  Pendek kata, aznisyah di Dalam DC dan Aznisyah, kawan baik saya adalah dua orang yang berbeza walaupun wataknya hampir sama.  sangat kuat bekerja, bertanggungjawa.. bersungguh-sungguh. Dia seorang yang mahir (kata orang Kedah terrer) dalam matematik tetapi mahir mengajar Bahasa  Melayu kerana semasa melengkapkan diploma pendidikannya, dia mengambil subjek B.Melayu kerana tiada kekosongan dalam matapelajaran matematik. (dan memperolehi A1 dalam subjek mate) Anehkan.. jarang sekali mengenali orang yang mahir dalam matematik tetapi mahir juga mengajar BM. Sedangkan dua subjek ini adalah dua matapelajaran yang bertentangan konsepnya. 

   Aznisyah adalah salah seorang teman baik saya. Sekarang ini bertugas sebagai seorang pendidik di kelantan. Kami sama-sama mengajar di sini beberapa tahun lepas. Dia adalah teman yang pertama mempercayai dan mencabar saya akan menulis sebuah novel. Pada asasnya saya telah menulis manuskrip, setelah memberi sekumpulan murid saya membaca, saya meminta pandangan dia mengenai penulisan saya. Dia memberi kata "okay" teruskan.. dan di situlah bermulanya novel ini.

    Aznisyah juga seorang yang tekun bekerja. Dia pasti akan melengkapkan kerja sepantas kilat. Date line pasti bukan ukuran bagi menyiakan kerja kerana dia pastinya menyiapkan kerja sebelum date line (kami gelarkan dead line).. Saya rindukan dia setelah lama tidak bertemu. lama sekali... 

   Kerinduan tidak terubat dengan hanya mendengar suara/ perkataan di skrin telefon.. sesekali akan menghantar teks/ sms atau sesekali menelefon bertanya khabar. Saya menerima khabar bahagia, Insya-Allah dia akan mengerjakan ibadah Haji tahun ini. Saya senang sekali menerima berita gembira ini. Saya mendoakan kesejahteraannya dan selamat menjalani ibadah haji.


No comments: