Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...

Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...
Jumpa lagi...

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%
Klik pada gambar. Belian melalui 'online' untuk diskaun hebat. sehingga 4 september 2011

Ulasan Buku, Klik pada tajuk BERITA HARIAN

Facebook : Nama penuh saya. Noor Arbaiah Ismail (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je)
Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian.
Rahsia DC : klik pada tajuk Rahsia dalam DC.
Petikan : Bab 1 lihat Bab 1:Lukhman Hakim.. (keseluruhan)
Bab-bab lain, petikan bab 2, 3....

Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 Bintang:)***** Harga diskaun - 35% @karnaDya online sales. (hanya RM 12.35) SEKARANG!!


























Followers

Link kepada Info saya

Link kepada Info saya
Klik pada imej

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..
Sila klik @ gambar

Novel ketiga -Jun 2011

Novel ketiga -Jun 2011
Purnama Merindu

Gambar lokasi dalam novel.. Petikan Bab dari DC

Sila ke Facebook saya.. Lihat album : NOVEL DIMENSI CINTA-LOKASI CINTA...TQ Petikan keseluruhan Bab 1: lihat Bab Lukhman Hakim.. terdapat juga petikan bab2 lain, sila lihat petikan bab 2, 3...

DC boleh dibeli dari... dapatkan 35% diskaun melalui pesanan online KarnaDya.. RM 13.35

KARNADYA - ONLINE SALES, diskaun 20-35%

POPULAR BOOKSTORE

KUNIKURIYA,KLCC

MPH BOOKSTORE

Kedai Buku Muslim dan Minerva (jalan Tunku Abdul Rahman) diskaun 20%

BROWN BLACK BLUES,Sri Hartamas.

BARKAT STORE,Berdekatan Kamdar,Langkawi.


Popular Posts

Komentar

Grab This Widget

Thursday, September 3, 2009

Apa yang boleh anda dapati dalam novel ini

KEISTIMEWAAN NOVEL INI

1. Penulis cuba memperkenalkan konsep baru penulisan yang menggunakan fakta sebenar dalam genre penulisan. Contohnya bidang Arkitek, Pendidikan dan Usahawan dan Anugerah BCI Asia (yang berkaitan dengan arkitek), Pameran Komputer bertaraf dunia (di bandaraya besar dunia sepeti London,Tokyo) yang mungkin tidak disedari oleh umum. Penulisan sebagai agen informasi.

2. Penulis cuba mempertengahan keindahan bumi Malaysia, yang tidak kita sedari mempunyai nilai bumi yang tinggi nilainya. Contohnya membawa pembaca menyusuri keindahan Tasik Kenyir, Pulau Lagenda Langkawi dan keindahan Kuala Lumpur.Penulis juga membawa pembaca menghayati keseronokan berada di dalam Istana Budaya, Kuala Lumpur.

3. Penulis ingin memperkenalkan konsep pengembaraan dalam penulisan. Penulis menggarap keindahan Bumi Kanggaroo dan United Kingdom (London) dan Sydney (Australia)dalam penulisan bagi membolehkan pembaca yang tidak pernah menikmati pengembaraan ke sana mendapat pengalaman baru dalam hidup mereka.


4. Penulis ingin memberi kesan emotif kepada pembaca.Pembaca boleh menilai sensitiviti perasaan watak-watak di dalam novel. Pembaca juga boleh memahami dengan terperinci maksud kasih, sayang dan cinta yang sebenarnya.

5. Penulis ingin menjana pemikiran baru terhadap tugasan/profesionalisme yang danggap remeh. membolehkan pembaca terutamanya golongan remaja memahami tugas sebenar seorang pendidik dan cabaran-cabaran yang perlu mereka hadapi dalam mengharungi cabaran global hari ini.Penulis ingin memberi input baru terhadap penulisan.

6. Penulis mengajak pembaca menilai nilai-nilai kemanusiaan yang tinggi, bagaimana seorang lelaki atau wanita yang sanggup berkorban apa sahaja demi kesejahteraan mereka yang disayangi.

7. Penulis mengajak pembaca memahami pelbagai peristiwa baru yang berlaku di Malaysia mahu pun di luar negara. Contohnya, drama Sculptural dan Summer Festival.

8. Penulis berharap pembacaan novel ini akan mengubah persepsi minda pembaca bahawa novel hanya melihat dan menilai perasaan sebaliknya, novel berfungsi sebagai pemberi maklumat yang terperinci secara global.

9.Mempelajari teknologi terkini seperti MMS, Skype, Yahoo mesengger dalam novel.

10.Mempelajari bidang seni bina,pengurusan dan pemasaran ICT secara terbuka.

11.Penulis ingin menambah minat pembaca ke arah membudayakan budaya membaca. Karya sepatutnya berfungsi sebagai bahan ilmu yang membantu perkembangan minda sekaligus mengubah paradigma lama ke arah pemodenisasi tapi masih mengekalkan budaya lama serta nilai moral yang baik.


12.Penulis cuba mendekati golongan pembaca terutama golongan remaja agar memahami ‘cinta’ bukan hanya sekadar tarikan seksual terhadap jantina yang berbeza tapi melibatkan harga diri / dignity, pemahaman terhadap bidang sosial dan budaya serta agama.



11. Mempelajari sejarah, perdagangan kopi, teknik memancing.

No comments: