Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...

Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...
Jumpa lagi...

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%
Klik pada gambar. Belian melalui 'online' untuk diskaun hebat. sehingga 4 september 2011

Ulasan Buku, Klik pada tajuk BERITA HARIAN

Facebook : Nama penuh saya. Noor Arbaiah Ismail (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je)
Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian.
Rahsia DC : klik pada tajuk Rahsia dalam DC.
Petikan : Bab 1 lihat Bab 1:Lukhman Hakim.. (keseluruhan)
Bab-bab lain, petikan bab 2, 3....

Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 Bintang:)***** Harga diskaun - 35% @karnaDya online sales. (hanya RM 12.35) SEKARANG!!


























Followers

Link kepada Info saya

Link kepada Info saya
Klik pada imej

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..
Sila klik @ gambar

Novel ketiga -Jun 2011

Novel ketiga -Jun 2011
Purnama Merindu

Gambar lokasi dalam novel.. Petikan Bab dari DC

Sila ke Facebook saya.. Lihat album : NOVEL DIMENSI CINTA-LOKASI CINTA...TQ Petikan keseluruhan Bab 1: lihat Bab Lukhman Hakim.. terdapat juga petikan bab2 lain, sila lihat petikan bab 2, 3...

DC boleh dibeli dari... dapatkan 35% diskaun melalui pesanan online KarnaDya.. RM 13.35

KARNADYA - ONLINE SALES, diskaun 20-35%

POPULAR BOOKSTORE

KUNIKURIYA,KLCC

MPH BOOKSTORE

Kedai Buku Muslim dan Minerva (jalan Tunku Abdul Rahman) diskaun 20%

BROWN BLACK BLUES,Sri Hartamas.

BARKAT STORE,Berdekatan Kamdar,Langkawi.


Popular Posts

Komentar

Grab This Widget

Friday, February 12, 2010

Kegilaan membaca...

       Saya sukakan kata-kata Winston Churchill yang berbunyi,'History will be kind to me for I intend to write it...' tetapi tidak pula bersetuju dengan saintis terkenal Albert Einstein,yang berbunyi,'The only source of knowledge is experience'.. sekiranya semua knowledge boleh diperolehi dengan pengalaman hidup semata-mata,tidaklah ada gunanya kita mencari ilmu dengan membaca,'betulkan datuk moyang Einstein?'


      Henry Ward Beecher satu masa menyebut,"Buku adalah jendela yang digunakan jiwa untuk melihat keluar"... ALLAH maha mengetahui,akan keperluan ILMU PENGETAHUAN dan manusia,disebabkan itulah ayat al-Quran yang pertama menyebut perkataan 'IQRAK' yang menyebut,'Bacalah...'
Mengetahui tentang kuranya minta orang Malaysia membaca (saya kurang pasti dengan kajian minat membaca:saya rasakan kajian rakyat Malaysia membaca 2 buah buku setahun beberapa tahun lalu sudah agak lapuk dan tidak sesuai dengan perkembangan manusia dan minat membaca sekarang)... Mungkin minat rakyat Malaysia dengan sikap membaca masih berkurang tetapi sudah berkembang...

        Saya bersyukur sangat lahir dalam keluarga yang amat 'giler' membaca. Mama saya memang suka membaca dan kami (saya) berkongsi minat membaca yang legasinya datangnya daripada mama saya.Kegilaan inilah yang saya cuba bawakan kepada masyarakat melalui tulisan saya. Biarlah siapa pun kita: guru,isteri,ibu,bapa, suami,murid,pelajar dll: kita berbiarlah berilmu. Janganlah kerana kita seorang jurutera,kita sudah merasa megah dan tidak mahu mengetahui perihal orang lain(maksudnya pekerjaan dan sebagainya)

        Saya gembira kerana dengan lahirnya buku saya,ramai murid saya yang telah diberi suntikan baru dalam membaca. Ada yang mula membaca novel dengan novel saya.. (pada mulanya sekadar memberi sokongan kepada guru seperti saya,yang akhirnya jatuh cinta dan mengetahui bahawa novel bukanlah sekadar novel sahaja)Pada saya, novel hanyalah wacana tulisan yang mempunyai tulisan tetapi mengandungi juga suntikan ilmu. Lakukan 3 dalam satu. Kill two birds with one stone ( I wish to say 3 birds)..

Membaca kisah cinta + ilmu pengetahuan + travel bersama...

Insya-Allah jika novel ini,anda dapat mengembara ke LOndon, Adelaide,Kenyir dan Langkawi, dalam buku yang akan cuba saya habiskan sebulan lagi,saya akan membawa anda mengembara ke tempat lainnya.

Jika dalam buku ini,anda berkesempatan menjengok kehidupan seorang guru,ahli perniagaan,arkiteks dan pakat IT.. dalam buku yang akan datang kita akan berpeluang menjengok kehidupan seorang juruterbang,ekskekutif ekon,chef , doktor dan catering...

No comments: