Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...

Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...
Jumpa lagi...

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%
Klik pada gambar. Belian melalui 'online' untuk diskaun hebat. sehingga 4 september 2011

Ulasan Buku, Klik pada tajuk BERITA HARIAN

Facebook : Nama penuh saya. Noor Arbaiah Ismail (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je)
Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian.
Rahsia DC : klik pada tajuk Rahsia dalam DC.
Petikan : Bab 1 lihat Bab 1:Lukhman Hakim.. (keseluruhan)
Bab-bab lain, petikan bab 2, 3....

Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 Bintang:)***** Harga diskaun - 35% @karnaDya online sales. (hanya RM 12.35) SEKARANG!!


























Followers

Link kepada Info saya

Link kepada Info saya
Klik pada imej

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..
Sila klik @ gambar

Novel ketiga -Jun 2011

Novel ketiga -Jun 2011
Purnama Merindu

Gambar lokasi dalam novel.. Petikan Bab dari DC

Sila ke Facebook saya.. Lihat album : NOVEL DIMENSI CINTA-LOKASI CINTA...TQ Petikan keseluruhan Bab 1: lihat Bab Lukhman Hakim.. terdapat juga petikan bab2 lain, sila lihat petikan bab 2, 3...

DC boleh dibeli dari... dapatkan 35% diskaun melalui pesanan online KarnaDya.. RM 13.35

KARNADYA - ONLINE SALES, diskaun 20-35%

POPULAR BOOKSTORE

KUNIKURIYA,KLCC

MPH BOOKSTORE

Kedai Buku Muslim dan Minerva (jalan Tunku Abdul Rahman) diskaun 20%

BROWN BLACK BLUES,Sri Hartamas.

BARKAT STORE,Berdekatan Kamdar,Langkawi.


Popular Posts

Komentar

Grab This Widget

Thursday, October 1, 2009

Bab 6 Petikan





Lokasi: Pulau langkawi, Kedah dan Port di Adelaide, Australia...

Sedutan novel:



Mata mereka terus memandang ke Hotel D Datee di hadapan.

“ Hotel itu sebenarnya memenangi anugerah kebangsaan dan reka cipta peringkat antarabangsa. Arkiteknya telah berjaya menonjolkan reka cipta tempatan dengan mengekalkan imej dan identiti kebangsaan. Dengan kata lain dia iaitu Dr.Emir Khairi berjaya menonjolkan pembiakan senibina psendo-tradisional Melayu dengan sedikit pencampuran elemen moden”

“ Okay. Jadi apa yang penting sangat.Kalau tengok, adakah satu yang dibolehkan kalau seorang arkitek lain menciplak hasil karya orang lain?”

“Bukan ciplak Su, lihat contoh.Lihat bagaimana ideologinya.Idea terasnya dalam pembinaan.Malaysian tidak seperti orang Inggeris yang 100% sukakan pembinaan tradisi mereka. Orang kita kalau dibandingkan dengan regionalisme tradisional , idea ini akan kelihatan kusam dan boring, kurang sesuai dengan kehidupan moden. Itu kata orang kitalah. Di Eropah lain pula ceritanya, mereka suka dengan pengekalan unsur atau elemen tradisional.Malah ada elemen yang dipraktikkan lebih kurang 500 tahun dan lebih lagi,” terang Lukhman dengan panjang lebar. Dia harapkan Suraya memahami apa yang disampaikan. Sebenarnya dia agak risau kalau Suraya agak boring sekiranya dia terus bercerita mengenai senibina.

“Maaf Su.Bercerita pasal senibina tentunya akan memboringkan Su?”

“Tak.Kadangkala kita kenalah faham citarasa orang lain juga. Su tak tahu langsung tentang senibina ni sebenarnya.Tapi apa yang special sangat pasal karya Dr.Emir ni? Maksudnya, bagaimana karyanya boleh muncul sebagai masterpiece Man pula?,” Entah mengapa perbualan Suraya –Lukhman berjaya menarik minat Suraya.Kalau perbualan dengan Zaid, dan Zaid berbicara tentang kerjanya, dialognya kelihatan muram.Dengan kata lain, boring pulak. Dengan Lukhman lain pula rasanya, seronok untuk mengetahui lagi. Informasinya menarik bunyinya...

Tips: kalau sudah ada cinta, semuanya baik sahaja...

No comments: