Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...

Terima kasih atas lawatan anda ke blog ini...
Jumpa lagi...

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%

KARNADYA ONLINE ; dISKAUN SEHINGGA 40%
Klik pada gambar. Belian melalui 'online' untuk diskaun hebat. sehingga 4 september 2011

Ulasan Buku, Klik pada tajuk BERITA HARIAN

Facebook : Nama penuh saya. Noor Arbaiah Ismail (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je)
Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian.
Rahsia DC : klik pada tajuk Rahsia dalam DC.
Petikan : Bab 1 lihat Bab 1:Lukhman Hakim.. (keseluruhan)
Bab-bab lain, petikan bab 2, 3....

Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 Bintang:)***** Harga diskaun - 35% @karnaDya online sales. (hanya RM 12.35) SEKARANG!!


























Followers

Link kepada Info saya

Link kepada Info saya
Klik pada imej

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..

Link kepada Novel Cinta Sikunang-Kunang..
Sila klik @ gambar

Novel ketiga -Jun 2011

Novel ketiga -Jun 2011
Purnama Merindu

Gambar lokasi dalam novel.. Petikan Bab dari DC

Sila ke Facebook saya.. Lihat album : NOVEL DIMENSI CINTA-LOKASI CINTA...TQ Petikan keseluruhan Bab 1: lihat Bab Lukhman Hakim.. terdapat juga petikan bab2 lain, sila lihat petikan bab 2, 3...

DC boleh dibeli dari... dapatkan 35% diskaun melalui pesanan online KarnaDya.. RM 13.35

KARNADYA - ONLINE SALES, diskaun 20-35%

POPULAR BOOKSTORE

KUNIKURIYA,KLCC

MPH BOOKSTORE

Kedai Buku Muslim dan Minerva (jalan Tunku Abdul Rahman) diskaun 20%

BROWN BLACK BLUES,Sri Hartamas.

BARKAT STORE,Berdekatan Kamdar,Langkawi.


Popular Posts

Komentar

Grab This Widget

Wednesday, October 21, 2009

Dua buku sahaja setahun

Berdasarkan kajian yang sudah beberapa tahun lepas,dikatakan Malaysian hanya membaca secara purata hanya dua buku setahun.(tidak termasuk surat khabar dan tidak juga termasuk saya... sebab kadangkala kamus pun mengasyikkan saya.. hmmmm) Sedihkan, dalam menjayakan program Malaysia ke arah penghasilkan masyarakat Kelas Pertama, (mentaliti kelas pertama) orang kita masih malas membaca.
Saya dapat membayangkan pembaca mungkin terdiri daripada murid sekolah menengah, siswa dan siswi dan orang yang rajin membaca sahaja.. yang lain, mungkin terlalu sibuk menjayakan 'program polimik kedai kopi',mengata orang,komen pasal artis atau mencari salah dan kesilapan yang boleh dikemukakan terhadap orang lain.. sedihkan, at the end of it... dapat dosa sahaja...komen sebenarnya tidak menjadi masalah asalkan komen membina, sudah melihat kekurangan,berilah cadangan agar boleh diperelokkan lagi sesuatu masalah... cuma yang menjadi masalah besarnya adalah, dia hanya tahu komenkan orang lain,seolah dia sahaja yang betul dan pandai.. kelakar bunyinya kan... buat komen lebih bijak daripada menteri atau pegawai tinggi padahal, komen itu hanyalah polimik politik sahaja...
Saya kebetulan berada di sebuah 'kedai kopi'maka terpasanglah telinga saya akan perbualan pakcik2 yang agaknya memang sengaja dikuatkan suara satu ketika dulu.. daripada ayat2 mereka,jelaskan semua orang dalam dunia ini bersalah kecuali mereka... sampaikan Obama yang tiada kat Malaysia pun terbabit sama.. dalam hati saya berkata-kata, padanlah Obama dipilih sebagai presiden Amerika dan mereka pula layak berada di kedai kopi sahaja.. hmmm?? alangkah baiknya kalau diisi masa lapang mereka dengan mentelaah quran ke,hadis ke,kalau pun ilmu lain malas diterokai... sekurangnya bertambah juga bacaan purata 2 buah buku setahun...
Saya sendiri menyampai ilmu / berkongsi ilmu wajib antara satu sama lain... sebab itulah saya menulis, di samping membaca cerita,kita dapat berkongsi ilmu lain yang sedikit sebanyak terdapat dalam buku saya..
Contohnya berapa orang sangat yang mengetahui fakta Langkawi? London?Adelaide? University of Adelaide?,Glenerg Adelaide,Australia? Kenyir? Cokelat? Popeye boat?saya sendiri memang juga tidak jelas semuanya sehinggalah saya menulis buku / novel ini.. semoga sudi mendapatkannya!

No comments: